3D-pen

Credits

Over welke grootte van groep gaat het, over hoeveel lessen etc.?
Product totaal
Opties totaal
Totaal

Creatief denken – ICT-vaardigheden – Probleemoplossend denken – Samenwerken

Timing: min 160′

Doelgroep: Lager onderwijs – Secundair onderwijs – Volwassenen (6-99j)

De stap van analoog/klassiek naar digitaal/hoogtechnologisch en van 2D naar 3D kan voor sommigen (te) groot zijn. Via 3D-pensessies wordt dit een haalbaarder kaart. Het achterliggend principe is hetzelfde als bij de 3D printer, alleen heb je hier zelf de controle over de beweging van het straalstuk. Dit helpt bij het verwerven van inzicht over hoe een 3D-figuur zich opbouwt in de ruimte – en daardoor hoe deze voorgesteld wordt op een computerscherm in CAD-tekenprogramma’s.

Er kunnen prachtige creatieve resultaten geboekt worden met de 3D pen – van basaal en simpel tot uiterst ingenieus en complex.

Wij zorgen voor de volledige begeleiding, de technische ondersteuning én het materiaal!

Suggesties:

  • Project “Maak je eigen juwelen”

 

Technische specificaties:

Ruimte: Lokaal voor 20 leerlingen (gelijkvloers)

Benodigdheden: Beamer/digitaal bord met hdmi-aansluiting + internetaansluiting (WiFi)

Aantal leerlingen: 20

Elektriciteitsvoorzieningen: enkele stopcontacten