Creatief denken – ICT-vaardigheden – Probleemoplossend denken – Samenwerken
Timing: min 160′
Doelgroep: Lager onderwijs – Secundair onderwijs – Volwassenen (10-99j)
Een methode om het begin van programmeren op een haalbare manier tot bij kinderen en jongeren te krijgen, bestaat uit het zoeken naar aanknopingspunten binnen hun leefwereld. En wat beter dan videogames, alomtegenwoordig vandaag de dag. We begeleiden de groep op hun eerste stappen richting het vormgeven van hun eigen game. Dankzij de herkenbaarheid van het device is de motivatie gegarandeerd. En met een beetje doorzettingsvermogen komt iedereen tot een resultaat waar ze meer dan fier op kunnen zijn.
Wij zorgen voor de volledige begeleiding, de technische ondersteuning én het materiaal!
[Deze workshop kan enkel tot stand komen met de steun van Nintendo Europe]
Suggesties:
- Project “Ontwikkel je eigen Game”
Technische specificaties:
Ruimte: Lokaal voor 20 leerlingen
Benodigdheden: Beamer/digitaal bord met hdmi-aansluiting + internetaansluiting (WiFi)
Aantal leerlingen: 20
Elektriciteitsvoorzieningen: enkele stopcontacten